TEma:

Kunderejsen

Konkurrencen er benhård på de fleste af de markeder, hvor Vanebrudspalæet har hjulpet virksomheder med vanebrud i salg og marketing. Hvis I ser vejen fra ‘kunden ikke kender jer til de vil handle med jeres resten af deres dage’ som en målrettet kunderejse, så vil I hurtigt opdage at der ligger guld gemt masser af steder på ruten. Selve guldgruben findes, når I skaber mersalg og jeres kunder pludselig køber mere, end de oprindeligt havde planlagt, men kan også ligge i den loyalitet, de opbygger til jer, fordi I giver en god service.

En af vores kunder fandt for nylig – på en af vores 80 minutters digitalt faciliterede seancer – 28 mio. kr. i nysalg, som lå og ventede på dem. Kunderne responderer nemlig på jeres små daglige vaner i salg og marketing – og vurderer herudfra om de skal skynde sig at takke ja eller løbe skrigende bort.

 

Kunderejse
Kunderejsens faldgruber

1. Når virksomheder i deres første ‘møde’ med kunden prioriterer forhelligende fortællinger om deres produkter inklusive fagtekniske detaljer  – uden at tænke over at vejen til ’kundens hjerte’ ligger i at forstå deres vigtigste behov og ikke mindst at gøre det tydeligt for kunden at vi forstår dem. Vi vil helst følges ad med dem, som forstår os og kan hjælpe os med det, der er vigtigt. Tænk på, hvor få telemarketingsælgere som formentlig trænger igennem til dig. De fleste får os til at føle at de bare vil have vores penge.

2. Når virksomheder sætter så meget fokus på at finde nye kunder, at de glemmer potentialet i mersalg og gensalg til eksisterende kunder. Det er meget lettere end at lykkes med et nysalg.

3. Når der er uklart informationsflow internt – f.eks. mellem salg og produktion eller marketing og salg/support. Når salg/support-teamet ikke ved, hvad marketingteamet har lovet kunden i forbindelse med kampagnen, så bliver kunden forvirret og urolig og så øges risikoen markant for at kunderejsen stopper her.

Helt konkret tilbyder vi energifyldte indspark, som gør jer endnu klogere på, hvordan I hjælper kunden med at skabe gode vaner med jeres produkter som heltene og høj grad af loyalitet til følge. 

Vi tilbyder også workshops, hvor vi sammen systematisk opdager de uindfriede potentialer og finder vanebrydende løsninger herpå. Det kan bl.a. drejse sig om, på hvilke punkter I kan skabe mersalg. Vi får særlig positiv respons fra marketingafdelinger, som gerne vil beholde en større del af de spændende kreative udviklingsopgaver in-house i stedet for at reklamebureauet laver ’alt det sjove’.

For dem, som vil være ‘bedst i klassen’ giver vi mulighed for, via den digitale vanebrudshjælper, HABITURA, at I kan holde salgs-marketingplaner og vaner permanent optimeret.

Mersalg
Cocreation

Af hjernetekniske årsager er vi mennesker mere dedikerede og loyale i forhold til de løsninger, som vi selv har været involveret i at skabe. Det passer jo perfekt at mange hjerner tænker bedre end få. Invitér jeres kunder med til co-creation af deres egen løsning og jeres fælles slutkunders løsninger, så bliver begge parter gladere. Resultatet og den gensidige loyalitet bliver markant bedre.

Sammen med en verdensomspændende IT-virksomhed har vi med års mellemrum samlet cheferne fra de største Business-to-Business kunder fra flere lande i Vanebrudspalæet forunderlige sale i Aarhus C. Sammen har de med vores co-creation metoder kortlagt fremtidsorienterede samarbejdsformer med henblik på at skabe stærke alliancer, som kan løfte slutkundernes udbytte op mod 5 stjerner.


NYSGERRIG PÅ HVILKET MERSALG SOM GEMMER SIG I JERES kunderejse?

Så ring eller skriv til os

+45 60 20 19 77

thomas@vanebrud.dk